Umenie facilitácie: efektívne vedenie porád, workshopov a rokovaní
Kurzom sprevádza Martina Georgievová
Čo sa v kurze naučíte
Porady nestačí zvolávať. Naučte sa ich skutočne viesť. Staňte sa facilitátorom - katalyzátorom nápadov. Osvojte si praktické postupy, ktoré vám umožní viesť skupinovú diskusiu tak, aby viedla k požadovanému cieľu.
V kurze si osvojíte
Potrebujete so skupinou nájsť riešenie problému? Získať návrhy od účastníkov? Dospieť k spoločnému rozhodnutiu? Alebo len viesť diskusiu, kde zaznejú názory všetkých účastníkov? Zariadiť to tak, aby skupinové diskusie boli konštruktívne a viedli k výsledku, nie je vôbec ľahké. Napriek tomu by bola škoda sa potenciálu skupinového myslenia vzdať. Pretože viacej hláv aj viacej vie a „jediné“, čo musíme urobiť, je riadeným spôsobom to z nich dostať.
Umenie facilitácie by vám v tom mohlo byť užitočné. Môžete ho využiť na poradách, pri pracovných workshopoch alebo pri riešení problémov. Všade, kde potrebujete dosiahnuť v skupine jasného konkrétneho výsledku v reálnom čase a pri efektívnom využití potenciálu všetkých zúčastnených.
Čo vám kurz prinesie?
- ujasníte si výhody a nevýhody skupinového myslenia a riešenia problémov
- zistíte, aké základní pasce na nás pri vedení skupinových stretnutí čakajú
- osvojíte si praktické postupy, ktoré vám umožnia riadiť skupinovú diskusiu tak, aby viedla k požadovanému cieľu
- naladíte sami sebe pre rolu nestranného moderátora i inšpiratívneho facilitátora
Komu je kurz určený?
- manažérom a vedúcim tímov, ktorý potrebujú zefektívniť svoje stretnutia
- team lídrom a vedúcim pracovných skupín, ktorý chcú hľadať riešenia so svojimi ľuďmi
- HR pracovníkom a lektorom, ktorí by radi na stretnutiach a workshopoch viacej zapojili účastníkov
- scrum masterom, ktorý si potrebujú urobiť názor na základné kľúčové facilitačné zručnosti
Osnova kurzu
Zoznámte sa s facilitáciou
Facilitácia krok za krokom
Smelo do toho

Martina Georgievová
lektorka soft skills
Martina má cez 15 rokov skúseností v oblasti vzdelávania a rozvoja. Jej odborné konzultačné schopnosti vychádzajú najmä zo systému … čítať viacriadenia výkonnosti a z využívania plnohodnotného potenciálu ľudí, pričom sa zameriava na udržania vysokej úrovne angažovanosti pracovníkov. Martina má neoceniteľné skúsenosti s dizajnom a implementáciou rôznych manažérskych programom so zameraním na rozvoj leadership zručností. Martina je certifikovanou facilitátorkou rozvojového nástroje Team Sociomapping a tiež aj Kirkpatrickov Business Partnership Model, ktorý jej umožňuje vytvárať komplexné programy zamerané na meranie dopadu na výsledky v biznise. Vzdelávanie a rozvoj sú jej celoživotnou vášňou.
Hodnotenie kurzu
93 %
Všetky mnou absolvované kurzy boli veľmi dobre zvládnuté, avšak jediné, čo chcem globálne vytknúť je mierne zhoršená úroveň gramatiky pri písaní záverečných otázok kurzov. Častokrát chýba dĺžeň, čiarka a pod... pripomína mi to písanie bez diakritiky, čo, myslím si pri takejto stránke by sa nemalo stávať... Ďakujem za pochopenie a prajem pekný deň
“Ďakujem Ľubomír, že ste si našli čas a napísali ste nám to. Myslím, že k podobným chybičkám môže dôjsť aj pri prepise textov z češtiny do slovenčiny a opačne. Keďže kurz vzniká dvojjazyčne. Ak máte opravené texty k tomuto kurzu, budem Vám vďačná, keď nám ich zašlete na: martina.georgievova@develor.com. Napravíme to. Prajem pekný deň.“
Kurz bol dobre štruktúrovaný a držal sa témy. Páčili sa mi ukážky reálnych situácií.
“Ďakujem za spätnú väzbu Eva Č. Som rada, že ukážky sa páčili.“
Kurz se mi líbil, hezká struktura i s praktickými ukázkami. Jen bych se ještě zeptala na diskusi účastníků. Byla zmíněna několikrát, ale zde moc nezazněla, tzn. v které fázi ji zapojit a jak velký prostor jí nechat?
“Áno máte pravdu, že sme sa viac sústredili na samotného facilitátora, keďže ide o základy Facilitačných zručností a chceli sme podrobnejšie zachytiť, čo robí Facilitátor ("spotlight" bol na Facilitátora a nie skupinu, čo v realite je samozrejme opačne - väčšia pozornosť je venovaná skupinovej dynamike) . Menej pozornosti sme teda venovali tomu ako moderovať diskusiu účastníkov. Aby som Vám odpovedala, diskusiu treba zapojiť v každej fáze. Kým nemá skupina jasno v zarámcovaní problému, nejdeme ďalej. Potom, skupina potrebuje rozanalyzovať problém z rôznych uhlov pohľadov, čo je tiež diskusia. Najviac času, za predpokladu, že chceme pokryť celý proces (od analýzy po Akčný plán), venujeme zvyčajne generovaniu nápadov ako problém riešiť. Potom to už ide z kopca, ale tiež sa diskutuje ako bude skupina prioritizovať a aj cez diskusiu vznikne Akčný plán. Samozrejme od prípadu, k prípadu môže variovať to, ktorá fáza (a diskusia v nej) trvá najdlhšie. Záleží to od mnohých premenných. V tomto kurze nebol na to priestor. Postrehli ste to ale správne :-)“
Ako kurz prebieha?
Nejde o nič zložité. Čaká vás niekoľko krátkych videí, ktoré môžu byť doplnené pracovnými zošitmi, kvízmi alebo inými materiálmi k štúdiu. Na videá sa môžete pozerať kedykoľvek. Stačí len byť pripojení na internet.