Úvod do webovej analytiky

Kurzom sprevádza  Jan Tichý

Vstúpte do fascinujúceho sveta webovej analytiky. Naučte sa používať vhodné nástroje, merať všetko, čo má zmysel, orientovať sa v nazbieraných číslach a robiť správne rozhodnutia na základe dát. Celý popisok

45,00 € s DPH

Celková dĺžka

1:37 hod

Počet lekcií

24

Hodnotenie
Pridať do plánu
Certifikát absolventa
Neobmedzený prístup
Na čo sa kurz zameriava

Kurz vás zavedie do sveta webovej analytiky. Dá vám rozhľad v tom, čo všetko webová analytika rieši, aké nástroje sa v nej používajú, na ktorá čísla sa pozerať a ako im rozumieť. Hlavne vás ale naučí premýšľať. Pozerať sa na dáta s odstupom a v kontexte. Vyčítať z čísiel všetko, čo sa z nich vyčítať dá, ale zároveň neskĺznuť k častým chybným či skratkovitým interpretáciám.

Online kurz je určený nielen pre online markeťákov, manažérov a prevádzkovateľov internetových projektov, ale napríklad aj pre copywriterov, dizajnérov, grafikov alebo vývojárov. A vôbec pre všetkých, ktorí sa pohybujú okolo webov. Začiatočníkov čaká poriadna nalieváreň a skok rovnými nohami doprostred rieky. Rad nových informácií či ujasnenie a usporiadanie si doterajších znalostí čaká ale aj tých oveľa pokročilejších.

V prvej časti kurzu sa v stručnom prehľade zoznámite s celým radom čiastočných cieľov, postupov a nástrojov webovej analytiky. Patria sem napríklad:    

  • návštevnícka analytika,  
  • reklamné systémy,  
  • session tracking,  
  • A/B a multivariantné testovanie,  
  • užívateľský výskum,  
  • zákaznícka analytika,  
  • personalizácia,  
  • dátová integrácia a business intelligence.

Zvláštna pozornosť je venovaná hlavne návštevnickej analytike. Na praktickom príklade Google Analytics sa zoznámite so základnými pojmami, všeobecnejšími postupmi a myšlienkami. Lepšie sa tak zorientujete v odbore. Aby ste skrátka nabudúce pri diskusiách o dátach vedeli, o čom je vlastne reč.

Pre pochopenie významu metodiky meracích nástrojov a všetkých úskalí z nej vyplývajúcich sa dozviete, čo v skutočnosti ukazujú základné metriky v Google Analytics:    

  • užívatelia, návštevy a pageviews,  
  • hĺbka a dĺžka návštevy  
  • bounce a bounce rate  
  • konverzie a konverzný pomer.

Vedeli ste napríklad, že aj keď vám merací nástroj ukazuje priemernú dĺžku návštevy 3 minúty, tak návštevníci na vašom webe trávia v skutočnosti ďaleko viac času, pokojne aj 5 minút? V kurze okrem toho zistíte, prečo je vlastne nakoniec úplne jedno, či vidíte 3 minúty alebo 5 minút.Hlavne sa ale dozviete, ako s tým všetkým v praxi nakladať.

Naprieč všetkými možnými prístupmi existujú spoločné pravidlá a princípy, ako sa dívať na reportované čísla, ako v nich čítať alebo naopak nečítať, ako do nich zapojiť tak potrebný kontext. V poslednej časti kurzu nedostanete žiadny ultimátny zoznam piatich konkrétnych metrík s návodom, ako sa na ne mechanicky dívať a ako ich vyhodnocovať. To je totiž cesta do analytického pekla. Zmyslom je naučiť vás nad číslami premýšľať, zapojiť vlastný rozum a vedieť si nájsť svoju vlastnú cestu k odpovediam.

Celý popisok

Osvojíte si nasledujúce zručnosti
Lektori kurzu
Jan Tichý

Webový analytik a konzultant

Jan Tichý riadi analytickú, konzultačnú a vývojársku spoločnosť Medio Interactive a školiacu agentúru Medio Akademie. Je skúseným prednášajúcim na rôznych verejných aj individuálnych školeniach z oblasti internetového marketingu, webovej analytiky a vývoja aplikácií. Je oficiálny Google Certified Trainer a tiež Google Partner Academy Regional Trainer, je držiteľom certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenskej činnosti sa zaoberá hlavne dátovou analytikou, business intelligence, optimalizáciou obchodnej výkonnosti webov, SEO, linkbuildingom a internetovým marketingom všeobecne.

Hodnotenie kurzu

96 %

198 hodnotenie
167x
26x
3x
2x
0x

Hodnotenie pridávajú iba študenti s overeným účtom


Magdaléna S.

Super kurz, velmi srozumitelný výklad se spoustou příkladů, pro začátečníka trochu těžší, lehce záludný test, ale nakonec jsem ho zvládla :).


František Ř.

Prima úvod do problematiky a vysvětlení základních pojmů. Čas u kurzu znamená jen délku videí, celkové studium zabere mnohem více času, pokud si chcete například něco dohledat nebo přečíst doporučený článek. Celkově ale dobře strukturováno a srozumitelně podáno. Díky.


Daniel K.

Zlatý štandard

Často kladené otázky
Čaká vás záverečný test, ktorý preverí, čo ste sa naučili. Za absolvovaný kurz získate certifikát o absolvovaní. Test môžete skúšať aj viackrát, takže žiadny stres.

Stačí v záverečnom teste získať aspoň 80%. Certifikát zostane uložený pri absolvovanom kurze kedykoľvek pripravený na stiahnutie.

Je to doklad o tom, že na sebe pracujete viac, ako je bežné. To vám pomôže vyniknúť medzi ďalšími ľuďmi, ktorí majú zálusk na rovnaké pracovné miesto, alebo v rámci sebeprezentácie. Najlepšie využijete certifikát vo svojom životopise (napr. na Linkedin a Jobs.cz) alebo ako vytlačený dokument medzi vašimi ďalšími vzdelávacími úspechmi.

Áno, lekcie môžete študovať opakovane, tiež ich môžete preskakovať a následne sa k nim vracať. Či už kurz ukončíte úspešne alebo neúspešne, môžete ho ľubovoľne opakovať.

Dúfame, že sa toto nestane. Keby ale predsa, zaručujeme vám vrátenie peňazí bez uvedenia dôvodu do 14 dní od zakúpenia kurzu.