Úvod do webovej analytiky
Kurzom sprevádza Jan Tichý
Vstúpte do fascinujúceho sveta webovej analytiky. Naučte sa používať vhodné nástroje, merať všetko, čo má zmysel, orientovať sa v nazbieraných číslach a robiť správne rozhodnutia na základe dát. Celý popisok
Kurz vás zavedie do sveta webovej analytiky. Dá vám rozhľad v tom, čo všetko webová analytika rieši, aké nástroje sa v nej používajú, na ktorá čísla sa pozerať a ako im rozumieť. Hlavne vás ale naučí premýšľať. Pozerať sa na dáta s odstupom a v kontexte. Vyčítať z čísiel všetko, čo sa z nich vyčítať dá, ale zároveň neskĺznuť k častým chybným či skratkovitým interpretáciám.
Online kurz je určený nielen pre online markeťákov, manažérov a prevádzkovateľov internetových projektov, ale napríklad aj pre copywriterov, dizajnérov, grafikov alebo vývojárov. A vôbec pre všetkých, ktorí sa pohybujú okolo webov. Začiatočníkov čaká poriadna nalieváreň a skok rovnými nohami doprostred rieky. Rad nových informácií či ujasnenie a usporiadanie si doterajších znalostí čaká ale aj tých oveľa pokročilejších.
V prvej časti kurzu sa v stručnom prehľade zoznámite s celým radom čiastočných cieľov, postupov a nástrojov webovej analytiky. Patria sem napríklad:
- návštevnícka analytika,
- reklamné systémy,
- session tracking,
- A/B a multivariantné testovanie,
- užívateľský výskum,
- zákaznícka analytika,
- personalizácia,
- dátová integrácia a business intelligence.
Zvláštna pozornosť je venovaná hlavne návštevnickej analytike. Na praktickom príklade Google Analytics sa zoznámite so základnými pojmami, všeobecnejšími postupmi a myšlienkami. Lepšie sa tak zorientujete v odbore. Aby ste skrátka nabudúce pri diskusiách o dátach vedeli, o čom je vlastne reč.
Pre pochopenie významu metodiky meracích nástrojov a všetkých úskalí z nej vyplývajúcich sa dozviete, čo v skutočnosti ukazujú základné metriky v Google Analytics:
- užívatelia, návštevy a pageviews,
- hĺbka a dĺžka návštevy
- bounce a bounce rate
- konverzie a konverzný pomer.
Vedeli ste napríklad, že aj keď vám merací nástroj ukazuje priemernú dĺžku návštevy 3 minúty, tak návštevníci na vašom webe trávia v skutočnosti ďaleko viac času, pokojne aj 5 minút? V kurze okrem toho zistíte, prečo je vlastne nakoniec úplne jedno, či vidíte 3 minúty alebo 5 minút.Hlavne sa ale dozviete, ako s tým všetkým v praxi nakladať.
Naprieč všetkými možnými prístupmi existujú spoločné pravidlá a princípy, ako sa dívať na reportované čísla, ako v nich čítať alebo naopak nečítať, ako do nich zapojiť tak potrebný kontext. V poslednej časti kurzu nedostanete žiadny ultimátny zoznam piatich konkrétnych metrík s návodom, ako sa na ne mechanicky dívať a ako ich vyhodnocovať. To je totiž cesta do analytického pekla. Zmyslom je naučiť vás nad číslami premýšľať, zapojiť vlastný rozum a vedieť si nájsť svoju vlastnú cestu k odpovediam.
Osnova kurzu
24 lekcií · 1h 37m
Otvoriť všetky kapitoly Zavrieť všetky kapitoly
Webový analytik a konzultant
Jan Tichý riadi analytickú, konzultačnú a vývojársku spoločnosť Medio Interactive a školiacu agentúru Medio … čítať viacAkademie. Je skúseným prednášajúcim na rôznych verejných aj individuálnych školeniach z oblasti internetového marketingu, webovej analytiky a vývoja aplikácií. Je oficiálny Google Certified Trainer a tiež Google Partner Academy Regional Trainer, je držiteľom certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenskej činnosti sa zaoberá hlavne dátovou analytikou, business intelligence, optimalizáciou obchodnej výkonnosti webov, SEO, linkbuildingom a internetovým marketingom všeobecne.
Hodnotenie kurzu
97 %
Hodnotenie pridávajú iba študenti s overeným účtom
super.
Skvěle zpracované, ale v testu mi teda daly zabrat otázky č. 3, 6 a 7, kde jsem si musel zpětně dohledávat informace. Hlavně u č. 6 si myslím, že je tu nějaká chyba, protože si myslím, že moje odpověď byla správná. :-)
*****