Human-Centered Design: Užívateľské testovanie
Kurzom sprevádza Jiří Sekera a Petr Kosnar
Ako testovať použiteľnosť so skutočnými užívateľmi tak, aby výsledky priamo viedli k zlepšeniu dizajnu produktu?
Navrhovali ste niekedy produkt alebo službu a až po uvedení na trh ste od prvých užívateľov zistili, že majú s jeho používaním problémy? Že im produkt v podobe, ako ste ho navrhli, nevyhovuje a vy ste ho skutočne mohli navrhnúť lepšie? Čo keby tomu šlo včas a ľahko predísť už počas návrhu?
Testovanie so skutočnými cieľovými užívateľmi počas vývoja produktu je nevyhnutné na skoré odstránenie chýb v dizajne, ktoré môžu pokaziť dojem z používania produktu, urobiť jeho používanie ťažké alebo nepríjemné, alebo ho úplne znemožniť.
V kurze sa dozviete, ako krok za krokom otestovať dizajn produktov a prototypov tak, aby boli odhalené problémy, ktoré majú ľudia pri ich používaní. Identifikácia týchto problémov umožní ich odstránenie, a tým zlepšenie celého produktu. Kurz detailne popisuje, ako pri testovaní postupovať - od prvého kroku, ktorým je formulácia správne položených otázok, cez prípravu testovania, nájdenia vhodných užívateľov, s ktorými test urobíme, až po samotnú realizáciu testu a jeho následné vyhodnotenie.
Kurz je určený pre dizajnérov a kohokoľvek ďalšieho, kto sa podieľa na vývoji produktov a služieb - či už digitálnych alebo fyzických.
Techniky preberané v kurze sú doplnené o názorné ukážky a konkrétne tipy, aby účastníci boli po skončení kurzu schopní sami uskutočniť užívateľské testovanie, aj keď to predtým nikdy nerobili a doposiaľ nemajú s touto oblasťou žiadne skúsenosti.
V kurze tiež nájdete bohaté doplnkové študijné materiály - odkazy na ďalšie čítanie, prednášky, ale predovšetkým šablóny, ktoré môžete ihneď využiť v rámci vlastného testovania.
Osnova kurzu
24 lekcií · 1h 25m
Otvoriť všetky kapitoly Zavrieť všetky kapitoly
Produktový návrhár
Od roku 2005 pôsobí v pražskom štúdiu Refresh ako strategický konzultant, UX Designer a Idea Maker. Spoločne s klientmi (a ich zákazníkmi) sa … čítať viacpokúša vypátrať a zrozumiteľne definovať ich motivácie, ciele a problémy, pre ktoré následne navrhuje možné riešenia. V roku 2012 do Prahy priviedol inšpiratívny prednáškový cyklus Creative Mornings. V roku 2013 sa stal členom boardu Asociace UX. V roku 2014 zredigoval knihu Web ostrý ako britva, bol odborným garantom hodnotení UX v súťaži WebTop100 a stal sa zodpovedným za výber rečníkov a tém do dizajn sekcie konferencie WebExpo. Od roku 2015 navrhuje internetové projekty pre Seznam.cz.

Dizajnér a výskumník
Petr vyštudoval návrh a výskum v oblasti fyzických a digitálnych produktov na Eindhoven University of Technology. V súčasnosti navrhuje produkty, … čítať viacktoré spríjemňujú ľuďom život a riešia ich problémy. Nie na základe intuície, ale starostlivého cieleného výskumu a s využitím postupov, pri ktorých sa návrh opakovane testuje a zlepšuje. Jeho špecializáciou sú chytré domácnosti, Internet of Things, Automotive a zmysluplné využívanie možností najnovších technológií.
Hodnotenie kurzu
89 %
Hodnotenie pridávajú iba študenti s overeným účtom
Srozumitelně předané informace. Ačkoliv teorie pro mě není nic nového, líbila se mi struktura kurzu, příklady z praxe, tipy, poskytnuté materiály.
******
Moc pěkný kurz. Jen mi chybí (nebo jsem přehlédl?) adekvátní rozdělení jednotlivých testů. S testováním na dálku apod. je divák seznámen až v konkrétním videu. Byla by dobrá celá krátká kapitolka, která by vyjmenovala druhy testování a jejich rozdělení, odlišnosti a až pak videa s konkrétními příklady.